No 2017.gada marta Izglītības kvalitātes valsts dienests īsteno Eiropas Sociālā fonda projektu Nr.8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”, lai mazinātu to bērnu un jauniešu skaitu, kas pārtrauc mācības un nepabeidz skolu. Arī Gulbenes novads, t.sk. mūsu skola, no 2017./2018.m.g. septembra ir šī projekta sadarbības partneri.
Pasākumi vērsti uz agrīnu problēmas diagnostiku un risinājumu, lai novērstu samilzušu situāciju risināšanu, kas prasītu daudz vairāk resursu un varētu būt mazāk efektīva.
1.semestrī 9 skolēniem tika sagatavoti IAP plāni. Tie ietvēra pedagoga individuālās konsultācijas katram no projekta dalībniekiem, konsultācijas mācību priekšmetos, kuros ir nepietiekams vērtējums un pedagoga uzraudzību plāna realizēšanā.
Kā 1.semestra noslēgumā atzina paši projektā iesaistītie pedagogi, bija skolēni, kuriem šī plāna piedāvātās iespējas palīdzēja uzlabot mācību darba rezultātus, daži skolēni atklātāk sāka runāt par sev būtiskiem, reizēm neviena neuzklausītiem jautājumiem, problēmām. Šī savstarpējā uzticēšanās palīdz vienam otru saprast, kā rezultātā ir skaidrāks ceļš ejams uz situācijas stabilizēšanu.
Taču, kā jau tas mēdz notikt, ne visos gadījumos gaidītais sasniedz abām pusēm pieņemamāko rezultātu. Bieži situāciju stabilizēšanai nepietiek tikai ar klases audzinātāja un pedagoga sniegto atbalstu, nepieciešams iesaistīt arī citu atbalsta personālu. Diemžēl šobrīd esošā atbalsta personāla noslogotība neļauj sniegt papildus palīdzību šajā projektā. Par to noteikti jādomā, situācija jāmēģina vērst par labu.
Ar pozitīvu domu un saspringtu darba plānošanu 2.semestrī darbs tiks turpināts.
Direktore I. Dzene, projekta koordinatore skolā
Skolā 2017./2018. mācību gada 2.semestrī tika īstenoti individuālā atbalsta plāni 11 skolēniem. Tika izmantota iespēja sniegt papildu individuālās konsultācijas mācību priekšmetos – kādam jāapgūst iepriekšējos gados neapgūtais, citam, savukārt, vajadzīga atšķirīga pieeja mācību satura izskaidrošanā. Dažbrīd nepieciešams tikai nedaudz individuālas palīdzības, lai skolēns pārvarētu kādas grūtības. Individuāli strādājot, uzlabojas arī skolēnu un skolotāju savstarpējā komunikācija un sadarbība. Otrs biežāk izmantotais atbalsta veids bija pedagoga konsultācijas. Situācijas, ar kurām sastopamies, ir visdažādākās – konflikti ar klasesbiedriem, agresija, motivācijas trūkums, vecāku slimība, atkarības, prombūtne ārzemēs vai citādi.
Ja ar šī projekta starpniecību ir izdevies palīdzēt konkrētiem bērniem, kuriem kādu apstākļu dēļ ir traucēta mācīšanās, tas ir ieguvums!
Direktore I. Dzene, projekta koordinatore skolā